Subtilní architektonické řešení lávky přirozeně zapadá do prostoru v krajině. Na žádost Správy železnic je lávka vystavěna tak, aby vyhovovala plánům budoucího rozvoje železnice. Lávka tedy umožňuje přidání druhé koleje a její výška zároveň poskytne prostor plánovanému trolejovému vedení.
Starosta MČ Praha-Čakovice, Jiří Vintiška, událost okomentoval následovně: „Jde o velmi důležitý soubor staveb. Lávka samotná podstatně zvyšuje bezpečnost pohybu při návštěvě lesoparku Havraňák. Řada osob totiž nevyužívala nedalekého přechodu přes železniční trať, ale do trati vstupovali v místech, kde to není dovoleno, a to je především životu nebezpečné“. Náklady na výstavbu lávky a navazujících cyklostezek dosáhly částky přibližně 44 milionů korun.
Krajinný park Havraňák
Toto území vzniká v okolí listnatého lesa, který dává celému širšímu území název. Původní les o rozloze cca 5,6 ha je přirozeným přírodním prvkem vzniklým v období od konce II. světové války do současnosti. Od roku 2015 si pronajala část tohoto území od Správy železnic městská část Praha-Čakovice, která provedla v lokalitě revitalizaci zeleně, ve spolupráci s dobrovolníky rozsáhlé úklidové práce, obnovila lesní pěšiny a doplnila je drobným mobiliářem a orientačním systém. V parkové části, jejíž většina spadá do vlastnictví Prahy a jsou svěřeny do správy MČ Praha-Čakovice, vybudovala čakovická radnice také discgolf a menší lanové centrum pro děti. V budoucnu se tento park bude rozkládat také na území Kbel a spolu s Letňanskou-kbelským lesoparkem půjde o jednu z největších rekreačních lokalit na severovýchodě Prahy.
Autor: Michaela Šimůnková, redakce