Radní totiž schválili vznik pracovní skupiny, která do konce léta vytvoří zadání pro studii proveditelnosti celé stavby. Možnosti nové trasy se mají řešit ze všech hledisek, tedy nejen dopravního, ale i ekonomického, ekologického nebo sociálního, proto je skupina složena z expertů napříč obory. První část linky O by podle nynějšího návrhu měla končit v Čakovicích, v pozdější fázi se má okruh stočit zpět do výchozí Podbaby.
Zadání projektu vytvoří pracovní skupina do konce léta. V následujících dvou letech pak bude provedena důkladná studie. „Podle mého názoru by pátá linka metra neměla kopírovat trasu připravovaného tramvajového okruhu a jednou z priorit by měla být i dopravní obslužnost nyní prázdných městských pozemků pro budoucí výstavbu městských bytů. Okolo budoucích stanic musí vzniknout nové čtvrti krátkých vzdáleností, včetně nových městských bytů a kvalitní občanské vybavenosti,“ vysvětluje primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib.
Foto: Shutterstock.com